Evanjelista Ján nás vedie do mystických hĺbok nielen v poznávaní Ježiša, ale i jeho matky. Na začiatku Ježišovho verejného účinkovania opisuje ich účasť na svadbe v Káne. Ježiš a Mária sú v evanjeliu priblížení ako tí, ktorí sa tešia z našej radosti, ktorí ľudskú radosť netíšia, ale ju zväčšujú. Hojné jedlo a pitie, spev i tanec, to všetko malo na svadbe trvať sedem dní bez prestávky. Pravda, okrem chudobných, ktorí na to nemali.
Na svadbu išla aj Mária, hoci po našom by sa ako vdova mohla vyhovoriť. No nedala sa príliš strhnúť radosťou z Ježišovej blízkosti ani z počtu učeníkov, ktorí sa okolo neho zhromaždili. Vnímala celkovú situáciu a všetkých, a preto včas zbadala, že svadobčanom začína chýbať víno. Neostala však len pritom. Súčasne cítila voči mladomanželom, ktorým hrozilo verejné zahanbenie, súcit – celkom prirodzene sa vedela vžiť do ich situácie.
No Mária ide ešte ďalej. Nielen vidí, spolucíti, ale i koná. Premyslene, taktne, z úzadia. Povie, čo treba, Ježišovi i obsluhujúcim, ktorých sila jej pohľadu presvedčí. Snaží sa uchrániť nielen mladých pred pokazením ich najkrajšieho dňa, ale aj starejšieho od starostí. Robí to tak, aby si nikto nevšimol, že niečo mohlo celú slávnosť naštrbiť, a všetci sa mohli vrátiť domov spokojní. Jej nezištná skrytosť je znakom veľkej zrelosti. Doteraz sme Máriu vnímali skôr ako ženu málovravnú, premýšľavú. No Mária v Káne je všetkým iným, len nie nejakou ustráchanou, pasívnou ženou. Smelo predstúpi pred Ježiša. Nielen hovorí, ale aj koná, iniciuje, ale v konečnom dôsledku aj prorokuje, čo sa stane, a zároveň vedie, sprevádza. V evanjeliu sú to však Máriine posledné slová, jej testament.